Tip 5: Sådan får du mere bevægelse ind i din arbejdsdag

Er det okay at være stillesiddende på arbejdet, så længe man er mere aktiv i sin fritid?

Det korte svar er nej.
 
Det havde du nok allerede regnet ud, ikke?

 
Det er vigtigt at være i bevægelse størstedelen af tiden. Ellers kan vi hurtigt komme til at sidde stille i mere end 11 timer om dagen, og det kan føre til alverdens dårligdomme - for eksempel hjerte- / karsygdomme, overvægt og diabetes.

Så vi skal op og i gang!
 

I det femte (og sidste) videotip i serien, fortæller Søren om bevægelse, og faren ved at sidde stille. Videoen er klaret på 2 minutter og 30 sekunder.




 

En hurtig opsummering på det Søren lige har fortalt i videoen, er således:

    Brug for eksempel et balancebræt, når du står op og arbejder. Så får du gang i venepumperne og aflaster
    dine knæ og hofter, selvom du står op. (Som bonus får du en mere ret holdning, når du
bruger
    balancebrættet.
)

    Lav elastikøvelser, mens du taler i telefon
    Brug dit bluetooth headset og gå en tur udenfor, næste gang du har en længere telefonsamtale.
    Så får du bevæget dig i løbet af dagen, samtidig med at du får noget tiltrængt dagslys.

 


 Dette var sidste videotip for denne omgang!