×

Din indkøbskurv er tom.

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Ergopartners privatkunder og erhvervskunder herunder institutioner.

 

Ergopartner.dk er ejet af:

Ergopartner A/S
Theilgaards Torv 3, stuen
4600 Køge

CVR: 25349911

 

1. Køb hos Ergopartner.dk

Der kan desværre forekomme tilfælde, hvor vi ikke kan levere til det aftalte tidspunkt eller hvor vi er forhindret i at levere. Det kan være force-majeure som følge af valutaændringer, krig, terror, naturkatastrofer, afgiftsændringer.

I tilfælde af forsinkelser, restordrer eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig om dette, og give dig en melding omkring hvad vi kan gøre i sagen. 


Forbud mod videresalg:

Ved køb af varer på ergopartner.dk bekræfter du, at du ikke køber med henblik på videresalg.

Dette forbud gælder både i B2B forhold og i B2C.

Handler du som erhvervsdrivende, vil der altid være en mængdebegrænsning svarende til hvad vi kan levere.


Prisfejl:

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris. 

 

2. Priser og kontrakter

Alle priser er i DKK og ekskl. 25 % moms, hvor intet andet nævnes. Priserne gælder kun inden for Danmarks grænser ekskl. Færøerne og Grønland. Alle kontrakter indgås på dansk.

Du skal være fyldt 18 år for at handle på Ergopartner.dk. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.

 

3. Fragt

Fragten er kr. 65 kr. uanset antallet af varer (gælder kun forsendelser inden for Danmark - ekskl. Færøerne og Grønland). Vi benytter GLS til vores forsendelser.

 

Leveringstiden er 1-3 hverdage, når varen er på lager. Er den ikke på lager, forventes levering indenfor 3-5 hverdage. Er leveringstiden længere end dette, vil du blive kontaktet.

 

For bestillinger der skal sendes til udlandet, kontakter vi dig hvis fragten og leveringstiden ændrer sig væsentligt.

 

4. Afbestilling

Ønsker du at ændre eller annullere en allerede afgivet bestilling, bedes du kontakte os hurtigst muligt på telefon +45 56 65 01 45 eller mail til info@ergopartner.com.

Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail, kan denne returneres til afsender med teksten "Afbestilling" indsat i emnefeltet. Har vi nået at sende din vare, kan den desværre ikke længere afbestilles.

 

5. Ordrebekræftelse

Du vil modtage en ordrebekræftelse til den e-mailadresse, som du har opgivet. Ergopartner opbevarer selve ordrebekræftelsen efter at den er fremsendt til dig.

 

6. Betaling

På Ergopartner.dk kan der betales på følgende måde:

  • Dankort
  • Visa
  • MasterCard
  • Maestro
  • eDankort
  • Faktura (kun for erhverv og offentlige institutioner)
  • EAN faktura (kun for offentlige institutioner)
  • Kontooverførsel

OBS! Kontooverførsel er ikke dækket af indsigelsesordningen.

 

Hvis der er betalt med kreditkort, skal du være opmærksom på, at der kan gå op til to uger, før beløbet bliver hævet fra din konto. Ergopartner tager IKKE gebyr for, at du bruger kreditkort.

Er der tale om bestilling fra et nyetableret firma, der ikke har handlet med os før, forbeholder vi os retten til at henvende os til jer angående en forudbetaling.

7. Fortrydelsesret (gælder ikke ved erhvervskøb)

Som privat forbruger har du altid 14 dages fortrydelsesret hos Ergopartner.dk.

Dette betyder, at hvis du køber et produkt, har du ret til at annullere købet inden for 14 dage. Fortrydelsesretten træder i kraft fra den dato, som du modtager produktet.

Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Det kan du gøre ved at sende en mail til info@ergopartner.com eller ved at udfylde og indsende e-mærkets standardfortrydelsesformular.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen, uden samtidig at give os besked.

 

Returnering:

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Dette ansvar omfatter bl.a. hændelser, hvor produktet beskadiges eller forsvinder under forsendelse.

 

Bemærk!

Ordrer, der returneres med PostNord, skal sendes "med omdeling". Pakker, der sendes "uden omdeling" eller til en pakkeshop, vil ikke blive afhentet. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav og ej heller pakker sendt som "modtager betaler" hos et pakkefirma.

 

Varen sendes til:

Ergopartner A/S
Theilgaards Torv 3, st.
4600 Køge

 

Du kan fortryde ved at nægte at modtage varen, sende varen retur eller aflevere den personligt på ovenstående adresse - dog kun mod forudgående aftale. For at lette ekspeditionen, beder vi dig om at kontakte os, inden du sender retur. Du hæfter selv for at varen sendes retur til os.

Når du har modtaget varen, bærer du selv risikoen for tyveri, brand eller lignende.

Visse produkter kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for kontorstole, møbler, kontorcykler og andre store/tunge produkter.

Vi kan arrangere at få GLS til at afhente (op til 20 kilo pr. forsendelse). Det koster 95 kr. + moms pr. forsendelse, som vil blive faktureret til dig. Kontakt os gerne, hvis vi skal hjælpe med afhentning af en returnering.

 

Varens stand, når du sender den retur:

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.

Beløbet du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Husk altid at gemme den originale emballage, indtil du har besluttet, om du vil beholde det varen. Emballagen er, ved køb af ergonomiske produkter, en væsentlig del af varens værdi, og manglende original emballage betyder, at varens salgsværdi forringes, og fortrydelsesretten ikke kan udnyttes.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis alle de relevante informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

 

Specielt fremstillede varer:

Der ydes ingen fortrydelsesret på varer, der fremstilles specielt efter dine individuelle behov.

 

Varer på prøve (gælder for erhvervsdrivende):

Varer, der har været gratis på prøve, skal sendes tilbage til os eller leverandøren i samme stand, som de blev modtaget. De skal pakkes i original emballage inkl. alle løsdele og manualer.

Hvis ikke varen er, som da den blev sendt ud, forbeholder vi os retten til at fakturere (vi går ikke i petitesser, men varen og / eller emballagen må ikke være beskadiget med pakketape, labels, cola / kaffe, kuglepen eller andet og ej heller være behandlet på en måde, så den ikke kan sælges).

Når en Prøv gratis vare returneres, står du selv for returfragten.

Kunder der låner eller lejer produkter, skal selv sørge for at have forsikring der dækker en eventuel skade. Alle skader der opstår når produkter er i kundens varetægt skal dækkes af kundens forsikring.

 

8. Reklamationsret (ved erhvervskøb gælder kun 1 års reklamationsret)

Når du handler som privat forbruger hos Ergopartner, har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation.

Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået inden 24 måneder efter købet.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vores eller producentens værksted. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

Ergopartner.dk kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Ergopartner.dk måtte have skabt, medmindre det følger direkte af dansk lovgivning. Der henvises i øvrigt til Købeloven for fremgangsmåde vedrørende reklamationer. Der skal reklameres inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder, vil reklamationen altid være rettidig.

 

VIGTIGT: Vi beder dig kontakte Ergopartner på +45 56 65 01 45 eller e-mail info@ergopartner.com og få oplyst den adresse, hvortil den defekte vare skal sendes. Dette er nødvendigt, da de fleste produkter ikke skal sendes til os. Dette minimerer håndteringstiden for reklamationen. Varen skal altid returneres med alle løsdele, manualer m.v. Når du returnerer varen, bedes du angive en beskrivelse af fejlen.

 

9. Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Ergopartner inden rimelig tid efter varens modtagelse. Du opfordres på det kraftigste til at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

 

Du kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post på vores adresse. Varer, der ikke indgår under reklamationsretten og / eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret, og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Ergopartners udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse / reklamation.

10. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Ved erhvervskøb gælder de samme salgsbetingelser som for private forbrugere dog med følgende modifikation.

 

Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. Varer kan ikke købes som privatkunde, såfremt varen bestilles via en husstand registreret som virksomhed (virksomhed = erhvervskunde eller institution).

 

Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode. Ergopartner forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt.

 

Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1 % pr. påbegyndt måned.

 

 

11. Tilbagesendte varer, som ikke indeholder fejl

Ved returnering af defekte eller forkerte varer til Ergopartner, hvor fejl eller defekt defineret og angivet af dig ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til dig inklusiv et testgebyr på 250 kr. pr halve time. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

 

Ergopartner forbeholder sig retten til at opkræve dette gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale. Medsendes der tilbehør skal antal og produktbeskrivelse medfølge.

 

Varer bør returneres med en fakturakopi, hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt, indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. Varer, der ikke indgår under reklamationsretten og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret, og der vil blive et opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.

 

12. Forsvarlig returnering

Alle produkter, der returneres til Ergopartner, skal være forsvarligt indpakket. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder. Vi anbefaler, at varen returneres som sporbar pakke enten via PostNord eller fragtmand. På den måde er der mulighed for at spore pakken, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Ergopartner.

 

Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken hvis udlevering ikke har fundet sted.

 

Bemærk!

Varer, der returneres med PostNord, skal sendes "med omdeling". Pakker, der sendes "uden omdeling" eller til pakkeshop, vil ikke blive afhentet.

 

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav og ej heller pakker sendt som "modtager betaler" hos et pakkefirma. Husk altid at få en kvittering for afsendelse, således vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.

 

13. Er du i tvivl?

Skulle du være i tvivl om noget, anbefaler vi, at du kontakter os på +45 56 65 01 45 eller e-mail info@ergopartner.com.

 

14. Salg generelt

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

 

15. Persondatapolitik

På www.ergopartner.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan f.eks. gøres på følgende måde:

 

I Internet Explorer slettes cookies under menuen ”Funktioner” > ”Internetindstillinger” > ”Slet cookies

 

For at du kan indgå en aftale med os via websitet (et køb), skal du lade dig registrere med navn, adresse, telefonnummer og e-mail-adresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

 

Personoplysningerne registreres hos Ergopartner og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Ergopartner videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Som registreret hos Ergopartner har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Ergopartner via e-mail: info@ergopartner.com.

 

Den data-ansvarlige er Ergopartner A/S.

 

16. Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr    

Denne side bruger cookies. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere
OK