HANDELSBETINGELSER

Handelsbetingelser for Ergopartners privatkunder og erhvervskunder herunder institutioner.

Ergopartner.dk er ejet af:

Ergopartner A/S
Theilgaards Torv 3
4600 Køge

CVR: 25349911



1. Køb hos Ergopartner.dk

Der kan desværre forekomme tilfælde, hvor vi ikke kan levere til det aftalte tidspunkt eller hvor vi er forhindret i at levere. Det kan være force-majeure som følge af valutaændringer, krig, terror, naturkatastrofer, afgiftsændringer.

I tilfælde af forsinkelser, restordrer eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig om dette, og give dig en melding omkring hvad vi kan gøre i sagen.


Forbud mod videresalg:

Ved køb af varer på ergopartner.dk bekræfter du, at du ikke køber med henblik på videresalg.

Dette forbud gælder både i B2B forhold og i B2C.

Handler du som erhvervsdrivende, vil der altid være en mængdebegrænsning svarende til hvad vi kan levere.


Prisfejl:

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.



2. Priser og kontrakter

Alle priser er i DKK og ekskl. 25 % moms, hvor intet andet nævnes.

Priserne gælder kun inden for Danmarks grænser ekskl. Færøerne og Grønland. Alle kontrakter indgås på dansk.

Du skal være fyldt 18 år for at handle på Ergopartner.dk. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.



3. Fragt

Fragten er kr. 69 kr. uanset antallet af varer (gælder kun forsendelser inden for Danmark - ekskl. Færøerne og Grønland). Vi benytter GLS til vores forsendelser.

Leveringstiden er 1-3 hverdage, når varen er på lager. Er den ikke på lager, forventes levering indenfor 3-5 hverdage. Er leveringstiden længere end dette, vil du blive kontaktet.

Bemærk venligst: Ved køb af større møbler, såsom hæve-sænkeborde, kan der forekomme ekstra fragtomkostninger. Eventuelle ekstra omkostninger vil blive kommunikeret hurtigst muligt efter ordren er placeret.




Uafhentede pakker:
Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.



4. Afbestilling

Ønsker du at ændre eller annullere en allerede afgivet bestilling, bedes du kontakte os hurtigst muligt på telefon +45 56 65 01 45 eller info@ergopartner.com

Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail, kan denne returneres til afsender med teksten "Afbestilling" indsat i emnefeltet. Har vi nået at sende din vare, kan den desværre ikke længere afbestilles.



5. Ordrebekræftelse

Du vil modtage en ordrebekræftelse til den e-mailadresse, som du har opgivet. Ergopartner opbevarer selve ordrebekræftelsen efter at den er fremsendt til dig.



6. Betaling

På Ergopartner.dk kan der betales på følgende måde:

  • Dankort
  • Visa
  • MasterCard
  • Maestro
  • eDankort
  • MobilePay
  • PayPal
  • Faktura (kun for erhverv og offentlige institutioner)
  • EAN faktura (kun for offentlige institutioner)
  • Kontooverførsel

OBS! Kontooverførsel er ikke dækket af indsigelsesordningen.


Ergopartner tager IKKE gebyr for, at du bruger kreditkort. Pengene trækkes først når varen afsendes.

Er der tale om bestilling fra et nyetableret firma, der ikke har handlet med os før, forbeholder vi os retten til at henvende os til jer angående en forudbetaling.


Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort bl.a. VISA og Mastercard, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

Vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller:

  1. Indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
  2. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. Det er individuelt hos de enkelte kortudstedere, hvilke udløbsperioder der er for beløbsreservationer.



7. Fortrydelsesret (gælder ikke ved erhvervskøb)

Som privat forbruger har du altid 14 dages fortrydelsesret hos Ergopartner.dk.

Dette betyder, at hvis du køber et produkt, har du ret til at annullere købet inden for 14 dage. Fortrydelsesretten træder i kraft fra den dato, som du modtager produktet.

Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Det kan du gøre ved at sende en mail til info@ergopartner.com eller ved at udfylde og indsende e-mærkets standardfortrydelsesformular.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen, uden samtidig at give os besked.


Returnering:

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og du hæfter hvis der opstår en skade under transporten. Dette ansvar omfatter bl.a. hændelser, hvor produktet beskadiges eller forsvinder under forsendelse.

Bemærk!
Ordrer, der returneres med PostNord, skal sendes "Med omdeling".  Pakker, der sendes "uden omdeling" eller til en pakkeshop, vil ikke blive afhentet.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav og ej heller pakker sendt som "modtager betaler" hos et pakkefirma.

Varen sendes til:
Ergopartner A/S
Theilgaards Torv 3
4600 Køge

Du kan fortryde ved at nægte at modtage varen, sende varen retur eller aflevere den personligt på ovenstående adresse - dog kun mod forudgående aftale.

For at lette ekspeditionen, beder vi dig om at kontakte os, inden du sender retur. Du hæfter selv for at varen sendes retur til os.

Når du har modtaget varen, bærer du selv risikoen for tyveri, brand eller lignende.

Visse produkter kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for kontorstole, møbler, kontorcykler og andre store/tunge produkter.

Vi kan arrangere at få GLS til at afhente (op til 20 kilo pr. forsendelse). Det koster 95 kr. + moms pr. forsendelse, som vil blive faktureret til dig.

Kontakt os gerne, hvis vi skal hjælpe med afhentning af en returnering.


Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, som f.eks. renseprodukter til udstyr.


Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.

Beløbet du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Husk altid at gemme den originale emballage, indtil du har besluttet, om du vil beholde det varen. Emballagen er, ved køb af ergonomiske produkter, en væsentlig del af varens værdi, og manglende original emballage betyder, at varens salgsværdi forringes.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis alle de relevante informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.


Specielt fremstillede varer

Der ydes ingen fortrydelsesret på varer, der fremstilles specielt efter dine individuelle behov.


Prøv gratis varer (gælder for erhvervsdrivende):

Under prøveperioden er det udlånte produkt dit ansvar. Vi forventer naturligvis at der passes godt på det, og at originalemballagen m.v. gemmes i det tilfælde at du ikke ønsker at beholde varen, og skal sende den retur til os.

Varer skal sendes tilbage til os i samme stand, som de blev modtaget. De skal pakkes i original emballage inkl. alle løsdele og manualer.

Hvis ikke varen er, som da den blev sendt ud, forbeholder vi os retten til at fakturere (vi går ikke i petitesser, men varen og / eller emballagen må ikke være beskadiget med pakketape, labels, cola / kaffe, kuglepen eller andet og ej heller være behandlet på en måde, så den ikke kan sælges).

Når en Prøv gratis vare returneres, står du selv for returfragten til vores firmaadresse (ikke pakkeshop).

Kunder der låner eller lejer produkter, skal selv sørge for at have forsikring der dækker en eventuel skade. Alle skader der opstår når produkter er i kundens varetægt skal dækkes af kundens forsikring.



8. Reklamationsret (ved erhvervskøb gælder kun 1 års reklamationsret)

Når du handler som privat forbruger hos Ergopartner, har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation.

Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået inden 24 måneder efter købet.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vores eller producentens værksted. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

Ergopartner.dk kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Ergopartner.dk måtte have skabt, medmindre det følger direkte af dansk lovgivning.

Der henvises i øvrigt til Købeloven for fremgangsmåde vedrørende reklamationer. Der skal reklameres inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder, vil reklamationen altid være rettidig.


VIGTIGT:
Vi beder dig kontakte Ergopartner på telefon 56 65 01 45 eller e-mail info@ergopartner.com, og få oplyst den adresse, hvortil den defekte vare skal sendes. Dette er nødvendigt, da de fleste produkter ikke skal sendes til os. Det minimerer samtidig håndteringstiden for reklamationen. Varen skal altid returneres med alle løsdele, manualer m.v. Når du returnerer varen, bedes du angive en beskrivelse af fejlen.



9. Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Ergopartner inden rimelig tid efter varens modtagelse. Du opfordres på det kraftigste til at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

Du kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post på vores adresse. Varer, der ikke indgår under reklamationsretten og modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om emballeret, og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Ergopartners udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse / reklamation.



10. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Ved erhvervskøb gælder de samme salgsbetingelser som for private forbrugere dog med følgende modifikation.

Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. Varer kan ikke købes som privatkunde, hvis varen bestilles via en husstand registreret som virksomhed (virksomhed = erhvervskunde eller institution).

Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode. Ergopartner forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er betalt.

Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1 % pr. påbegyndt måned.



11. Tilbagesendte varer, som ikke indeholder fejl

Ved returnering af defekte eller forkerte varer til Ergopartner, hvor fejl eller defekt defineret og angivet af dig ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til dig inklusiv et testgebyr på 250 kr. pr halve time. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

Ergopartner forbeholder sig retten til at opkræve dette gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, hvis der ikke foreligger en kreditaftale. Medsendes der tilbehør skal antal og produktbeskrivelse medfølge.

Varer bør returneres med en fakturakopi, hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt, indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. Varer, der ikke indgår under reklamationsretten og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om emballeret, og der vil blive et opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.



12. Forsvarlig returnering

Alle produkter, der returneres til Ergopartner, skal være forsvarligt indpakket. Vi anbefaler, at varen returneres som sporbar pakke enten via PostNord eller fragtmand. På den måde er der mulighed for at spore pakken, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Ergopartner.

Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken hvis udlevering ikke har fundet sted.

Bemærk!
Varer, der returneres med PostNord, skal sendes "med omdeling". Pakker, der sendes "uden omdeling" eller til pakkeshop, vil ikke blive afhentet.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav og ej heller pakker sendt som "modtager betaler" hos et pakkefirma. Husk altid at få en kvittering for afsendelse, således vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.



13. Er du i tvivl?

Skulle du være i tvivl om noget, anbefaler vi, at du kontakter os på +45 56 65 01 45 eller e-mail info@ergopartner.com 



14. Salg generelt

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.



15. Persondatapolitik

På www.ergopartner.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan f.eks. gøres på følgende måde:

I Internet Explorer slettes cookies under menuen ”Funktioner” > ”Internetindstillinger” > ”Slet cookies

For at du kan indgå en aftale med os via websitet (et køb), skal du lade dig registrere med navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Ergopartner og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Ergopartner videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med data-behandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Som registreret hos Ergopartner har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Ergopartner via e-mail: info@ergopartner.com 

Den data-ansvarlige er Ergopartner A/S.



16. Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her



Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 07-10-2024




Fortrydelsesformular


(udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende).


Til:
Ergopartner A/S (Ergopartner.dk)
Theilgaards Torv 3
4600 Køge
E-mail: info@ergopartner.com

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_____________________________________________________


Bestilt den: __________________________________________ 
   


Modtaget den: ______________________________________

 

Forbrugerens navn: _________________________________

 

Forbrugerens adresse: ______________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: __________________________________ Dato: _______________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir).



Jeg handler som

Priser vises ekskl. moms

Priser vises inkl. moms