Øvelser til kontoret


Få inspiration til nemme kontorøvelser, som du hurtigt kan lave i løbet af din arbejdsdag. 

Du får samtidig nogle råd til den ergonomiske arbejdsstilling så du undgår gener i kroppen.

Se videoerne, og lav øvelserne sammen med dine kollegaer på kontoret, så I sammen kan forebygge smerter i kroppen.


Du får inspiration til:

  • Kontorøvelser med træningselastik
  • Nakkeøvelser på kontoret
  • Øvelser mod skuldersmerter
  • Udstrækningsøvelser til din ryg
  • Tips til hvordan du indstiller din arbejdsplads

Øvelser & Ergonomi

Du kan i disse artikler læse om hvordan du sidder ergonomisk korrekt på kontoret og hvilke øvelser du kan lave for at afhjælpe og minimere risikoen for smerter.

Ergonomi på kontoret - hvordan skal man sidde?
Forskning viser at risikoen for smerter i kroppen øges, når man sidder foran en computer mere end 25 timer om ugen. Derfor kan du her læse om hvordan du kan passe på din krop og sidde ergonomisk korrekt på kontoret.

Kontorgymnastik – strækøvelser til arbejdspladsen
Hvis du allerede døjer med smerter i ryggen eller nakken, kan du her læse om hvilke øvelser du kan lave for at bekæmpe og forebygge dem.

Øvelser til at modvirke smerter og spændinger

Nakkesmerter
Læs mere her



Udstrækningsøvelser til ryggen
Læs mere her



Skuldersmerter
Læs mere her



Nemme øvelser til nakkesmerter
Læs mere her



Spændingshovedpine
Læs mere her


Få gang i blodomløbet
Læs mere her



Øvelser med ergonomisk træningsudstyr

Træningselastik


Siddebold



Sådan gør du noget ved din arbejdsstilling

Indstil din bordhøjde korrekt



Sid i en korrekt arbejdsstilling



Placér din bærbar PC korrekt