FORTRYDELSESRET

1. Fortrydelsesret (gælder ikke ved erhvervskøb)

Som privat forbruger har du altid 14 dages fortrydelsesret hos Ergopartner.dk.

Dette betyder, at hvis du køber et produkt, har du ret til at annullere købet inden for 14 dage. Fortrydelsesretten træder i kraft fra den dato, som du modtager produktet.

Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Det kan du gøre ved at sende en mail til info@ergopartner.com eller ved at udfylde og indsende e-mærkets standardfortrydelsesformular.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen, uden samtidig at give os besked.


Returnering:

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og du hæfter hvis der opstår en skade under transporten. Dette ansvar omfatter bl.a. hændelser, hvor produktet beskadiges eller forsvinder under forsendelse.

Bemærk!
Ordrer, der returneres med PostNord, skal sendes "Med omdeling".  Pakker, der sendes "uden omdeling" eller til en pakkeshop, vil ikke blive afhentet.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav og ej heller pakker sendt som "modtager betaler" hos et pakkefirma.

Varen sendes til:
Ergopartner A/S
Theilgaards Torv 3
4600 Køge

Du kan fortryde ved at nægte at modtage varen, sende varen retur eller aflevere den personligt på ovenstående adresse - dog kun mod forudgående aftale.

For at lette ekspeditionen, beder vi dig om at kontakte os, inden du sender retur. Du hæfter selv for at varen sendes retur til os.

Når du har modtaget varen, bærer du selv risikoen for tyveri, brand eller lignende.

Visse produkter kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for kontorstole, møbler, kontorcykler og andre store/tunge produkter.

Vi kan arrangere at få GLS til at afhente (op til 20 kilo pr. forsendelse). Det koster 95 kr. + moms pr. forsendelse, som vil blive faktureret til dig.

Kontakt os gerne, hvis vi skal hjælpe med afhentning af en returnering.


Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, som f.eks. renseprodukter til udstyr.


Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.

Beløbet du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Husk altid at gemme den originale emballage, indtil du har besluttet, om du vil beholde det varen. Emballagen er, ved køb af ergonomiske produkter, en væsentlig del af varens værdi, og manglende original emballage betyder, at varens salgsværdi forringes.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis alle de relevante informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.


Specielt fremstillede varer

Der ydes ingen fortrydelsesret på varer, der fremstilles specielt efter dine individuelle behov.


Prøv gratis varer (gælder for erhvervsdrivende):

Under prøveperioden er det udlånte produkt dit ansvar. Vi forventer naturligvis at der passes godt på det, og at originalemballagen m.v. gemmes i det tilfælde at du ikke ønsker at beholde varen, og skal sende den retur til os.

Varer skal sendes tilbage til os i samme stand, som de blev modtaget. De skal pakkes i original emballage inkl. alle løsdele og manualer.

Hvis ikke varen er, som da den blev sendt ud, forbeholder vi os retten til at fakturere (vi går ikke i petitesser, men varen og / eller emballagen må ikke være beskadiget med pakketape, labels, cola / kaffe, kuglepen eller andet og ej heller være behandlet på en måde, så den ikke kan sælges).

Når en Prøv gratis vare returneres, står du selv for returfragten til vores firmaadresse (ikke pakkeshop).

Kunder der låner eller lejer produkter, skal selv sørge for at have forsikring der dækker en eventuel skade. Alle skader der opstår når produkter er i kundens varetægt skal dækkes af kundens forsikring.



2. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Ved erhvervskøb gælder de samme salgsbetingelser som for private forbrugere dog med følgende modifikation.

Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. Varer kan ikke købes som privatkunde, hvis varen bestilles via en husstand registreret som virksomhed (virksomhed = erhvervskunde eller institution).

Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode. Ergopartner forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er betalt.

Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1 % pr. påbegyndt måned.



3. Tilbagesendte varer, som ikke indeholder fejl

Ved returnering af defekte eller forkerte varer til Ergopartner, hvor fejl eller defekt defineret og angivet af dig ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til dig inklusiv et testgebyr på 250 kr. pr halve time. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

Ergopartner forbeholder sig retten til at opkræve dette gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, hvis der ikke foreligger en kreditaftale. Medsendes der tilbehør skal antal og produktbeskrivelse medfølge.

Varer bør returneres med en fakturakopi, hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt, indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. Varer, der ikke indgår under reklamationsretten og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om emballeret, og der vil blive et opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.



4. Forsvarlig returnering

Alle produkter, der returneres til Ergopartner, skal være forsvarligt indpakket. Vi anbefaler, at varen returneres som sporbar pakke enten via PostNord eller fragtmand. På den måde er der mulighed for at spore pakken, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Ergopartner.

Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken hvis udlevering ikke har fundet sted.

Bemærk!
Varer, der returneres med PostNord, skal sendes "med omdeling". Pakker, der sendes "uden omdeling" eller til pakkeshop, vil ikke blive afhentet.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav og ej heller pakker sendt som "modtager betaler" hos et pakkefirma. Husk altid at få en kvittering for afsendelse, således vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.



5. Er du i tvivl?

Skulle du være i tvivl om noget, anbefaler vi, at du kontakter os på +45 56 65 01 45 eller e-mail info@ergopartner.com 




Fortrydelsesformular


(udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende).


Til:
Ergopartner A/S (Ergopartner.dk)
Theilgaards Torv 3
4600 Køge
E-mail: info@ergopartner.com

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_____________________________________________________


Bestilt den: __________________________________________ 
   


Modtaget den: ______________________________________

 

Forbrugerens navn: _________________________________

 

Forbrugerens adresse: ______________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: __________________________________ Dato: _______________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir).