Tip 2: Sådan undgår du ondt i skuldre og nakke, når du arbejder ved din PC.

Gæt: Hvordan undgår du ondt i nakke og skuldre, når du arbejder ved computeren?
Lad os komme lige til sagen.

Er det:

A) Ved hele tiden at stå op, mens du arbejder på computeren?

(Nej, det er vigtigt at stille sig op en gang imellem, når du er på arbejde. Det er godt for blodomløbet, men det afhjælper ikke nakke- / skulderproblemer.)
 

B) Ved altid at have arbejdsro omkring dig og fuldstændig koncentration?

(Heller ikke det. En alt for støjende arbejdsplads kan være forstyrrende og stressende, men det er ikke det gyldne svar til det her spørgsmål.)


C) Ved at implementere nogle meget simple – men afgørende – ændringer i din holdning og omgivelser, når du sidder ved din PC og arbejder i otte timer hver dag?

(Ja, lige præcis!)

Og lige nedenunder (i det andet videotip i serien) kan du netop se, hvilke ændringer der skal til.

Søren viser dig, hvordan du holder dine arme og hænder, så du slapper af i dine skuldre og undgår spændinger, ophobning af affaldsstoffer og andre gener.


Filmen varer 2 minutter og 28 sekunder


Så du skal blandt andet huske at:

    slappe af i skuldrene og hvile dine underarme på skrivebordet. (⅔ skal være inde på bordet, og ⅓ må gerne
    hænge ud over bordet)
    indstille højden på dit bord, så bordpladen når op til dine albuer.
     dine håndled skal være lige, når du arbejder ved computeren.